lördag 4 juli 2015

åt vilket håll blåser vinden?

hej bloggen! det är lördag och jag sitter hemma i mitt lilla rum på nygårdsgaten 60, var jag varken vet ut eller in. min tid i bergen börjar sakta men stadigt närma sig sitt slut och till trots att jag återigen blivit accepterad till filmskolan i montreal så vet jag inte var jag ska ta vägen till hösten. europa är ju så... bra? ska jag verkligen flyga över hela världen och återigen separeras från vänner och familj? varför längtar jag bort när allt jag älskar står rakt framför mig?

har börjat fila på en ansökan till paris filmskola, som fortfarande accepterar elever. tänk om jag ska få hamna där ändå. ba strosa boulevarderna fram och tillbaka mellan hem och skola. det hade varit nåt! samtidigt; jag älskar ju montreal och just ikväll hade jag gjort mycket för att få svira omkring med karolina i mile end. dock tror jag inte min framtid är där för ifall den hade varit det, varför fortsätter jag hitta på anledningar till att inte åka tillbaka? 

vince staples ljuder ut ur högtalarna som tolga gav mig igår då jag hjälpte honom att packa ner sitt liv i lådor. folk försvinner medan andra kommer tillbaka. ska jag försvinna eller ska jag tillbaka? den ska jag fila på. här har ni årets hip-hop. mjao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar