söndag 26 juli 2015

så kan det se ut

god eftermiddag bloggen! jag vaknade vid 14.00 efter den bästa sömnen jag haft på mycket länge. nu är jag utvilad och glad till trots en grå himmel utanför mitt fönster.

sedan jag sist skrev här har beslut fattats och planer blivit smidda. efter viss (väldig) tvekan har jag bestämt att jag åker tillbaka till montreal den tjugonionde augusti. visum och csn-lån har blivit beviljade och min lägenhet står redo och väntar på mig. det blir nog bra det här. har lovat mig själv att ge canada och skolan där ett år och ifall dem inte imponerar så är det jag som ber om att bli förflyttad till filmskolan i paris nästa höst. krångligare än så behöver det inte vara. har förresten också lovat att ge mig själv en resa till cuba i december eftersom vintern i canada är oändligt lång och kall.

nu är det söndag och jag ligger i min soffa och funderar på att duscha innan jag traskar hem till fanny och klara som bjuder på middag kvällen till ära. active child har släppt en ny skiva som jag redan hunnit lyssna mycket på. ett smakprov på hur den låter får ni här:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar