tisdag 12 april 2016

skolan och all dess ångest

hallå där! klockan börjar närma sig två och jag har beslutat mig för att köra en all-nighter där jag betar av mest möjligt med skolarbete. imorgon har jag min sista föreläsning i filmhistoria (fram tills 1959) och efter det väntar min final exam på fredag. jag har ungefär fyratusen sidor att läsa fram tills dess men ja, jag känner att jag börjar få ett litet grepp om alla gubbar och genres som domderade och styrde världens filmindustri där och då. sedan ska jag skriva en och två och tre uppsatser också men just nu väljer jag att fokusera på läsandet. jag är så fruktansvärt dålig på historia och har alltid varit det just för att en måste komma ihåg årtal och vem som gjorde vad med vilket tillhygge. av någon anledning så väljer min hjärna alltid att blanda ihop alla dessa årtal och (för det mesta) män. kanske jag borde lägga krutet på mina uppsatser istället? ugh. jajaja, vi hörs. hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar