torsdag 13 april 2017

när dröm blir verklighet

goddag! himlen är grå utanför mitt fönster och en kåt duva har gjort sig hemmastadd på gården. den ger ifrån sig läten som tyder på att den vill para sig, men ännu verkar den inte fått napp. är det olagligt att döda duvor och vad händer om man bryter den lagen? i flera dagar har duvan häckat utanför mitt fönster och jag vill nu alltså ta den eventuella lagen i egna händer, då duvan inte tycks vilja ge sig hän förrän den fått utföra älskog med någon desperat stackars duva som inte heller lyckats så bra här i livet. jag avvaktar i en dag till.

nåväl, nu till något annat. dagen jag har väntat på i snart tio år är äntligen här och ikväll ska jag alltså få se vashti bunyan spela live. jag är sådär pmsig och blödig och känner för att gråta av glädje redan nu. återkommer med en uppdatering på hur fantastiskt det var och fram tills dess kan ni lyssna på denna pärla och avundas mig. kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar