fredag 28 april 2017

en skärva som inte satt djupt

hej bloggy! det är snart maj och min hjärtesorg är sedan länge botad. allt som krävdes var att få in vanan att sova själv igen. det kan vara knepigt efter att en stark (eh) man skedat en var och varannan natt i lite knappa två månader men nu är jag alltså back on track. vad har egentligen hänt sedan jag skrev här sist? allt och ingenting skulle jag nog säga. macron och le pen blev framröstade till att stå som de två presidentkandidaterna som ska slåss om makten här i frankrike och ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. det finns ingen tvekan i att jag skulle rösta på macron, ifall jag varit tillåten att rösta här. samtidigt så är han kapitalist och det är nästan lika vidrigt som le pen's främlingsfientlighet. världen är läskig, hur man än vrider och vänder på det.

det var trevligt med familjebesök och kvällen till ära väntas fler besök. en vän till vänner i montan är på ingång och jag ska alltså för första gången denna vecka umgås med ett mänskligt väsen. hon är på ingång nu så jag borde väl sluta. här är låten jag lyssnar på hela dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar