lördag 4 oktober 2008

då du bör hålla hårt i hatten

stavanger stormar. vinden tjuter och regnet piskar ned.
själv sitter jag hemma i värmen tillsammans med okkervil river och kliar hårbotten av mig. det är den jobbiga tiden i månaden. hårfärgning. x antal gånger får jag frågan: "är du sådär blond på riktigt?" jamen visst brukar jag då svara, ifall jag skulle vara albino. att vara platinablond är ett extremt jobbigt uppdrag för er som inte vet det.
var tredje vecka måste man uthärda 45 minuters outhärdligt svidande och att jämföra en blekning med en "vanlig hårfärgning" är som att jämföra en mygga med en ko. helt ologiskt.

nu har jag trettio minuters lidande framför mig innan jag tänkte vila mellan jobben. okkervil river hjälper en aningens mot detta hysteriska svidande men ifall ni inte hör mer från mig har jag förmodligen hoppat från balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar