fredag 3 oktober 2008

ömmande beslut

jag vill inte påstå mig vara lat, omotiverad, ointelligent eller allmänt passiv, ändå har jag nu beslutat att lägga mina återupptagna studier på hyllan ytterligare ett år. igen. har kommit underfund med att det verkligen inte fungerar att arbeta heltid+ och samtidigt plugga sextio procent. förmodligen prioriterar jag fel, men just nu vill jag faktiskt bara tjäna pengar.
jag vill fortsätta vara ekonomiskt oberoende ett tag till. jag vill spara ihop ett saftigt kapital och jag vill ta en intensivkurs som slutligen ska ge mig ett körkort. jag vill fortsätta köpa kläder och jag vill ut och se världen regelbundet.
jag vill ha mat i mitt kylskåp och jag vill kunna köpa öl på krogen utan att det svider i plånboken.

de senaste veckorna har jag verkligen försökt att hålla studierna uppe. jag har gett ifrån mig ett gott resultat men ständingt med tanken om att jag kunnat göra detta bättre. det finns det dock inte tid för när jag jobbar som den dåre jag är. dagen jag blir stundent på riktigt får alltså vänta för jag är inte redo att offra mina kära slantar för ett fattigt studentliv.
sorgligt men sant. ångesten och jag skedar mysigt inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar