fredag 17 oktober 2008

upprörande ting

ikväll när jag stod på restaurangen och putsade vinglas satt det en man i baren som började prata om att de nordiska länderna borde alliera sig. vi i norden har ju olja, fisk, bra jordbruk, finland är grymma på elektronik blablabla, you name it!
när jag frågade varför vi ska bilda en allians svarade han att vi borde alliera oss mot invandrare.
sedan sa han att oslo numera vimlar av "burkababes" och att "pakkisarna" inte direkt är "pena".
då jag kontrade med att skönhet inte sitter i varken hudfärg, kläder eller religion hoppade han istället på mig och ifrågasatte mina skolår och livserfarenheter. han sa också att jag som äldre kommer förstå att dessa människor inte hör hemma här och att vi har gett dem den hjälp de kan få i norden. nu till frågorna.. varför finns det så extremt mycket idioter på denna ibland äckliga planet? vem var han att ens påstå sådana saker?

om det är någonting som upprör mig så är det rasism. jag blir så extremt arg och ledsen. då den gamle äckelgubben stängde sin fula käft gav jag honom ett räcke motargument som fick honom att lämna restaurangen med en halvfull öl på bardisken.
vissa har man rätt att skjuta.

1 kommentar: