tisdag 28 oktober 2008

så kom vintern

det har blivit skrämmande kallt ute. med ett knäpp kom både snö och minusgrader. min annars så varma ulljacka börjar kännas torftig och otillräcklig med tanke på att det faktiskt bara är oktober. vad händer med vädret?
i usa har det regnat sjögräs och grodor. nu snöar det i stavanger i oktober. det ska väl aldrig snöa här? mystiskt.

om en vecka har jag precis landat i new york.
det känns både bra men lite läskigt. new york liksom. mitt livs kärlek. min själsfrände.
jag älskar new york av hela mitt hjärta och nu ska vi få umgås och lära känna varandra i höstmörker. jag spår en fin tid.
the mountain goats lirar och jag och soffan ska försöka få tag i biljetter. sen ska vi nog shoppa satan trots att dollarn ligger på en miljon dessa dagar. om en precis vecka är det dessutom presidentval i usa. vart firar man obamas seger bättre än i staterna? hallelujah!

hur som helst, i söndags fyllde julia en och tyve år. vi börjar verkligen bli vuxna nu och kan stoltsera med femton års vänskap.
söndagen bjöd oss alla iaf på bönburgare och bio. låt den rätta komma in var vad vi såg i salong och trots låga förväntningar så var det faktiskt inte någonting att säga wow för enligt mig. läste sedan att filmen fått hög kritik men jag måste förbli oenig med den.

nu ska jag ta en liten vilopaus innan jag återigen beger mig ut i kylan för arbetspass nummer två. allting är som vanligt rätt och slätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar