torsdag 14 april 2011

hjärtslag du inte kan kontrollera

hej blogg! påväg hem från jobbet pinnade jag förbi platekompaniet och köpte med mig "les amours imaginaires".
filmen, för er som inte vet, handlar om ett gäng snygga hipsters i montreal och efter att hittills ha sett tjugo minuter har jag blivit kär i xavier dolan, som både regisserat och agerat i filmen. ajajaj ojojoj. vilken kille!
och montreal alltså! kanske är det dit man borde flytta tillsammans med boken "franska för nybörjare"?

igår sken solen i bergen och jag och anna drack en öl i en park. efter det träffade vi maia och line på ujevnt och jag blev nog nästan aningens full. kul för mig. synd för min bakfylla.

funderar på att tappa ett bad, därefter krypa ner i min säng med en kopp te och min fina film. så får det bli!
om en precis vecka är jag i stockholm och firar påsk med kaisa och kristin. ossa!

1 kommentar: