söndag 3 december 2017

på andra sidan

det är lördag och jag lyssnar på jefferson airplane samtidigt som jag sorterar tankar och minnen. i samband med månadsskiftet kom min energi tillbaka och jag hoppas den är här för att stanna. det gör inte så hiskeligt ont att tänka på jobbiga saker längre och istället försöker jag förstå och förlåta samtidigt som jag också rannsakar mig själv och den personen jag är. inser att det finns så mycket jag älskar och vill älska här på jorden men att tillit för andra är knepigt när en har haft en ännu knepigare uppväxt. samtidigt vill jag vara naiv och blåögd, älska trots att jag riskerar att bli bränd. det är okej att bränna sig, jag är inte rädd. för jo, jag tror ändå på livet och kärleken och är övertygad om att det bästa fortfarande väntar framför mig någonstans och att allt bakom mig, som jag ännu inte förstår, har större mening än vad jag lyckas se just nu. det gör ont att vara sårad, men jag är övertygad om att en lär sig något nytt från varje gång det känns som att ens hjärta ska gå sönder. har sökt distanskurser i filosofi och skriver på min bok då jag inte pluggar eller läser. paris är kallt som fan men kylan doftar gott och ibland kikar solen fram och värmer mina kinder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar