lördag 16 december 2017

techno in i natten

hej bloggen! terminen börjar lida mot sitt slut och jag har fan lyckats knega ikapp allt jag missade då jag inte orkade någonting. har precis exporterat den fil som ska agera sista exam och om en liten stund kommer mannen jag träffar hit. vi ska bli fulla och därefter styr vi kosan mot aubervilliers var det är technofest in i tidiga timmarna. oj, att jag klarade det. det känns som ett mirakel!

idag när jag stod och såg på mig själv i spegeln noterade jag några rynkor jag inte sett tidigare och istället för att drabbas av åldersångest infann sig istället ett väldigt lugn i min kropp. jag tycker det är så himla vackert att åldras och förstår inte alla nissar som någonstans propsar för att vara forever young. eftersom jag är omringad av en bunt 20-åringar i min skola så kommer ålder ständigt på tal. många förvånas över att jag är hela trettio bast för "jag varken ser ut eller beter mig som en sådan".
vad betyder ens de orden?

ibland kan jag såklart önska att tiden inte gick så fasligt snabbt men samtidigt har jag förstått att ålder är en siffra och att hen som tycker dessa siffror, rynkor eller gråa hår är nåt att förakta är så även hen som gått miste om någonting väsentligt; att varje år en får leva är ett privilegium. jag vill verkligen få bli äldre och i takt med att jag blir det så växer jag även som person. jag vill växa. sedan tror jag förvisso aldrig att en blir riktigt stor, men det har väl med personlighet att göra också. anyways, här är låt som jag tycker är en jäkla hit. lyssna, dansa, lev för en dag är tiden slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar