fredag 5 september 2008

att återvända

god afton! igår skulle jag nästan ha velat påstå att jag fått en släng av "höstdeppen".
av någon anledning hade jag krupit in i en bubbla de senaste dagarna. denna bubbla kryllade av ångest, hat och allmän nedstämdhet. såfort solen gick i moln, regnet gjorde sig manligt och vinden började vina så dök även djävulen och en ledsen känsla upp i min kropp. ni som känner mig vet att depression, enligt mig, är en myt och därför verkade denna "höstdepp" extremt fjantig (men ack så mörk) i mina ögon. vad berodde detta på? vad är "höstdeppen"?
kan någon förklara för mig? jag har aldrig tidigare i mitt liv känt mig ensam och rädd bara för att hösten tågat in i livet igen, men nu har den gångna veckan varit som ett never-ending spöktåg. hur som helst, allt är lyckligtvis som bortblåst men jag är fortfarande aningens skärrad över att ha sett färgen svart susa förbi.

till nåt annat. "mannen som elsket yngve" har äntligen släppts på dvd och jag sprang och köpte han samma dag som den stod i platekompaniets diskar. filmen utspelar sig i stavanger och har redan lyckats hamna på min topp hundra lista över bra filmer. köp den, ladda ned den, se den! även fast yngve kanske har världens lamaste karaktär är detta ingenting någon förtjänar att missa!

utöver det ska jag snart knalla ner till tou scene, gå på nu music och sedan se fram emot min och sofias ny-resa som äger rum den fjärde november! biljetter är betalade och klara och nu är det snart dags för avfärd! ojoj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar