måndag 8 september 2008

bröda lögon, möda sjögon, röda ögon

alltså, jag har blivit sjuk! efter en eminent helg har nu förkylningssmittan drabbat mig.
mina ögon är återigen infekterade, näsan rinner, hostan från helvetet har kommit tillbaka och jag har dessutom fått feberyra sådär lagom in på kvällskvisten.

jag verkligen avskyr att vara sjuk. ok, det gör väl alla men jag vill ändå påstå att jag hatar det mest. jag får extrem hemlängtan och vill bara krypa ner i min svenska säng tillsammans med hunden. (detta är inte någonstans någonting sexuellt!)
ingenting smakar bra, och jag anser mig själv vara världens mest miserabla människa i skrivande stund. fy.

ska försöka fokusera på annat ett tag och fortsätter mitt skrivande genom att återigen hylla douglas coupland! jag fullkomligt älskar denna geniala författare! har börjar läsa life after god, på engelska, med honom och jag fylls av en sådan extrem ro när hans ord snurrar runt i min skalle. douglas c är verkligen världens smartaste man. om han hade varit några år yngre, eller jag aningens äldre och mottaglig för män i samma ålder hade jag varit kär i detta snille. åh.

sen har jag faktiskt också köpt en båtbiljett tur och retur mellan stavanger och bergen. jag ska ut på havet om de dryga två veckorna, och i samma veva hälsa på sofia, hanne, stina, emelie och malin som alla nu bor i det som kallas "norges hippa stad".
jag riktigt längtar efter att träffa halvpretentiösa människor med bra musiksmak och snygga kläder. sådana ska det finnas gott om där har jag, enligt rykten, hört. att jag dessutom tar havsvägen känns också bra. frisk luft och vackert landskap slår aldrig fel!

nu tillbaka till förkylningen.. när jag ändå ligger i sängen utan vett i kroppen kan jag passa på att plugga lite. nästa uppgift har deadline på onsdag och det är väl bara att dyka in i huvudet och finna inspiration till en god uppsats. med mojave 3 i bakgrunden ska jag nu skriva historier om berättandets värld. ja, så blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar