måndag 1 september 2008

septembersuckar

det är lustigt det där med väder. igår promenerade jag, lisanja och julia längst stavagers vatten samtidigt som solen sken och träden kändes gröna. idag är allt grått, regnigt, tyst och kallt. en liten stund försökte jag intala mig själv att hösten är en myt och att september fortfarande är sommar. det är motbevisat. förmodligen slog vädret om i samma stund som klockorna slog ny månad och nu känns livet bara deppigt.

på torsdag drar iaf "nu music festival" igång här i stavanger. det blir tre dagars electronica och tom. sofia som lämnat stavve för bergen kommer hit och svänger fossingarna. jag ska nog stanna inne fram tills dess. titta på wes andersons alla verk och försöka liva upp vardagen med små detaljer och fina färger. förmodligen ska jag komma igång med skrivandet på riktigt också, då min skola faktiskt startade idag. det finns inte tid att få deppa ner sig över bruna löv och fuktiga ytterkläder. livet går vidare och jag har hundra höstar till att se fram emot, så varför ska denna tynga mig?

på tal om wes anderson.. detta är en kort film vid namn hotel chevalier. han skapade den inför the darjeeling limited, som förövrigt är en utav mina absoluta favoritfilmer. båda att rekommendera för er som fortfarande inte sett dem!



1 kommentar:

  1. Jag tycker nästan att kortfilmen är ännu bättre än själva filmen...

    SvaraRadera