fredag 19 september 2008

ut i natten

ja, så var det fredag igen.
jag ska spendera kvällen hemma i min numera välstädade lya, tillsammans med plugg och graciösa mängder chai-te. bokhyllan kom på plats och mina skolböcker även så. utöver skolarbeten och monteringar så spenderar jag mycket tid på jobbet, drömmandes om sommaren och vin i parker. hösten har jag förvisso accepterat till 110% och numera tycker jag nästan att allt regn som faller ner är mysigt, men en fin sommarkväll är ändå någonting jag skulle mer än gärna få njuta av dagar som dessa.

ringde min syster rebecca idag. vi har nog inte pratat sedan januari och hon berättade glatt att hon har en ny bulle i ugnen. den tjugotredje januari krystar hon alltså ut ytterligare en liten knodd och jag blir moster för tredje gången. heja!
sedan spelar jag och lasse skivor på checkpoint inom snar framtid. de har planer på att ge oss två fredagar till att starta med och om låset går i bom får vi också en egen månadsklubb där. jag längtar! tänker svänga om i stavanger med gamla flådiga synthdängor och rusiga popmelodier. musiken ska få flöda så som lovis ibland låter sin tunga löpa fritt.

1 kommentar: