onsdag 10 september 2008

sådant som bara kommer fram när det blivit mörkt ute

godkväll bloggen!
jag sitter hemma i min stökiga bonad och försöker få mig till att städa undan allt bråte som ligger på mitt golv.
i flera dagars tid har jag intalat mig själv att städning är sunt och bra för själen, men ingenting händer och min lägenhet börjar sakta svämma över av påsar och prövade klädesplagg.

förkylningen går äntligen åt rätt håll och imorgon har jag dragit gränsen och ska tillbaka till arbete. har nu haft två hela sjukdagar, och dessa har gjort mig knäpp. jag vill träffa folk, prata, skratta, kommunicera!
har tappat alla mina självständiga förmågor och klarar inte att vara ensam längre. kom och bo med mig?

idag lyckades jag iaf trixa åt mig en dejt med lasse och slapp mig själv som enda sällskap. jag och lasse spenderade tid på ett ensamt konditori tillsammans med våra gemensamma drömmar om ett kreativt liv. det går verkligen inte bara att sitta och drömma om bättre tider har jag kommit fram till, därmed ett medlemskap i stavangers filmklubb och kommande söndagar ska ägnas åt att diskutera och skåda filmer som har "det lilla extra". utöver det ska hösten ägnas åt gemensamma studier, musikskapande och networking. att ha mer än två kompisar i stavanger är säkert också bra för själen.

1 kommentar:

  1. Det där med socialt umgänge är överskattat...

    SvaraRadera