torsdag 7 oktober 2010

där de misslyckade bor

hej blogg! eftersom vintern väntar runt hörnet och elektriciteten i detta land är dyr så fick jag för mig att pröva lyckan med lite riktig värme från kakelugnen. sagt och gjort, jag preppade min fina ugn full av ved, satte eld på en braständare och poff vad det brann! värmen spred sig över hela rummet men så gjorde dessvärre även röken. till en början orkade jag inte bry mig. vadå, jag röker säkert femtio cigaretter om dagen och föredrar rökt lax framför kokt. sedan försvann lampan. och sängen. och soffan. kvar fanns bara jag och en påfrestande, stickande rök.
så jag vädrade och röken försvann. värmen stack den med och nu måste jag alltså klura ut ett annat sätt att hålla mig varm i vinter. upphopp? sådär femhundra var morgon när jag vaknar och var kväll innan jag kryper till kojs? har du tips så är de välkomna!

nu klingar king cresote i mina datorhögtalare. klockan klickar snart två och jag bör sova ifall jag skall orka med morgondagen.
tänkte jogga till china innan jag börjar på jobb så det kanske är dags att knyta sig då! vi ses! gnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar