måndag 4 oktober 2010

på tal om troll

när jag var liten hade jag en grammofonskiva jag tyckte bra om. den hette trollsommar och handlade om några barn som lekte i en skog där det nog fanns troll. trollen har jag inget minne utav men jag minns att de sjöng en låt som gick typ såhär: "bullar, bullar, bullar, åh vad det är gott! känn det doftar bullar kommer som ett skott"

eftersom det är kanelbullens dag idag så hade jag tänkt att ställa till med bullkalas dagen till ära. om du läser det här innan 22.00 så är du också bjuden! strömgatan 56 hittar du mig på. doften av nybakade bullar kommer nå dig som ett skott! eftersom stina nog är hemma inom en dryg timme så bör jag sätta igång med handlande och jäsning. återkommer med bilder om en stund. ses snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar