fredag 15 oktober 2010

festligheter en fredag

god morgon blogg! aj vad det smärtar att stiga upp på morgonen då det både är mörkt och kallt när klockan ringer.
låg kvar i sängen och övertalade mig själv att hygien är överskattat innan jag slutligen gick upp en halvtimme senare. nu sitter jag i ett mörkt kök och surplar kaffe som en svamp. fredag betyder festligheter och nu ska jag bara jobba åtta timmar innan kvällen ska få bjuda på dans.

snackade med stina om relationer och personliga förhållanden igår. hon bakade banankaka och vi satt i köket och förundrades över saker som tycks te sig normala i vissa familjer, samma saker som i andras ögon kan vara både tragiska och helt overkliga.
sedan visan om ödets gång och varför saker är som de är. besluten som påverkat situationen vi sitter i idag.

jag kan inte låta bli att fascineras över de besluten jag tagit som lett mig till just idag. vad om jag inte hade blivit arbetslös där i norrköping för fyra år sedan? hade jag då pluggat drama i gällivare eller fiskat haj i kina? vad om min söta lilla mamma inte gått och dött? hade jag då skrivit historia inom den svenska politiken? jag tvivlar på det, men alla små beslut och händelser som inträffat har hur som helst haft konsistenser i min egen utveckling. läjvet är bra häftigt huh?

nu ger jag er en video och låt med motorama innan jag fortsätter min dag. om ni inte hört dem innan så rekommenderar jag detta! vi ses sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar