tisdag 18 januari 2011

det vädras vår

hej blogg! jag börjar morgonen med lite knäböj och upphopp. ska kanske ta en joggingrunda längst med vägen till åsane också. ett två skoja. jag dricker kaffe och lyssnar på ceo. stickade på min halsduk halva natten fram tills det blev strömavbrott och jag var tvungen att gå och lägga mig så nu är jag trött och aningens grining (tror jag).

har beställt de där glajjorna som äntligen verkade te sig rätt för mitt fejja och allt jag vill är att snordyra optikern ska skicka ett sms och säga att de är klara. optikern?

såg "gainsbourg" förra veckan. först blev jag sjukt irriterad på att karaktären som agerade serge (då han fortsatt kallades lucien) såg ut och betedde sig som mr bean. man ba är det här en dålig ny rowan atkinson-film som jag ska skratta åt eller?
sedan växte han till sig och fick skäggstubb och blev otrevlig och jävlig och då kunde jag tycka om filmen ända fram tills fröken birkin kom med i bilden och pratade bra franska med sjukt dålig brytning. kan det ens vara möjligt att ha sådan kass brytning som hon hade i filmen? satt och bannade i hjärnan och när rullen var slut och alla olyckliga så loggade jag online på adlibris.no och köpte "franska för nybörjare", en bok som skall hjälpa mig att bli kung på franska. ehe.

"okej" kanske ni tänker nu men hallå, jag tror verkligen att självstudier i det franska språket kommer få mig till kung. nästa år när jag och mitt önsketänkande åker till montreal så ska vi kunna komminucera med alla snygga montreal-hipsters så det är bara för mig att öva flitigt och sedan kommer jag och franskan sitta som en smäck. tre cd-skivor med korrekt uttal får man visst också med i "franska för nybörjare" så jag kommer heller inte låta som nån fjantig birkin. bra för mig!

linda skickade en låt till mig igår som jag tyckte var fet. den får ni här medans jag städar ut vintern. tjarå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar