lördag 22 januari 2011

lilla lördag, åh så fin

hej blogg! igår såg jag och stina senaste harry potter-rullen på bio. i norge har man döpt "the golden stitch" till "gullsnoppen" och hur sjukt är inte det? när harry kläckte kommentaren som konstaterade att han aldrig rörde gullsnoppen med handen utan istället höll på att svälja den så grät vi båda av skratt. kanske för att det var sjukt kul men kanske också för att stämningen i biosalongen var som i en kista och ingen förstod varför vi skrattade åt det traumatiska harry nu utsattes för. anyway lille harry p och hans vänner lever fortsatt och om inte allt för länge får vi se den finala upplösningen, hepp!

sitter och lyssnar igenom weird records kompilationer igen och de är så sjukt bra. vill helst lägga mig på golvet och skruva upp volymen men då får väl gubbstrutten över fnatt och jag är ute ur vår boning innan dygnet är slut.

kan föresten lite försiktigt berätta att jag sökt ett arbete i malmö. tror verkligen inte att jag kommer få tjänsten men ändå tänker jag hoppas. malmö. jag. tillsammans. tycker det låter som en hit. vi får väl se. i väntan på svaret kommer jag och thompan flyga till london och fylla år. twin shadow på tisdag och jag ska handla hundra fina nittiotalsklänningar på beyond retro och kanske man får hångla med nån fyndig britt med fina skor också. anyway, off and out nu, jag ska till landmark och se allo darlin' och har klätt mig i forna popkläder så som den popare jag förr i tiden var. hepp!

1 kommentar: