lördag 8 januari 2011

som de drömmer

hej blogg! igår gick jag och la mig innan klockan tolv och sist det skedde måste ha varit för säkert fem år sedan.
vaknade runt tretiden och kände mig förvirrad. trodde jag var pigg men lyckades somna om fram tills att klockan ringde för en halvtimme sedan. jag har vita veckor och spenderar min tid med massvis av musik, film och litteratur.

berättade jag att jag börjat läsa chuck palahniuks "lullaby"? den är sådär svart, rolig och spännande som jag tycker om när böcker är. sist jag läste, med intresse och koncentration, måste ha varit innan jag började arbeta på weekday. intresset för böcker försvann nog aldrig men uppenbarligen lider jag av förmågan att tappa koncentrationen då jag jobbar heltid. tror fan att jag har runt och varit konstant stressad for no reason de sista åtta månaderna för jag har knappt kunnat läsa broshyrer eller kunnat se på film. förstår ni? nu är det dock nya tider och jag läser igen.
bokcirkeln som jag, lovis, linda och amie startade under tiden jag bodde i stavanger är återfödd och jag kommer förhoppningsvis få tillbaka lite brains inom kort tid.

har gjort en januari-playlist på spotify men den låter mer juli och solnedgång i gräset. sitter tillsammans med en kopp kaffe och dagdrömmer om romantik och kanske lite kärlek. icelandair flyger för 1,7 lökar t/r till reykjavik från bergen i maj och kanske det är på tiden att då åka och bada i en vulkan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar