onsdag 29 juni 2011

i ett annat land dåra

hej blogg! jag har just sovit middag. drömde samma dröm som jag drömde innan jag vaknade i ottan och den gick ungefär såhär:

jag och ett gäng lirare hängde omkring på ett stort maffigt fort då vi helt plötsligt blir stormade av tio tusen människor som kommer springandes från alla håll och kanter. tänk er lite zombieattack.
vi samlar ihop våra saker och börjar springa uppåt. dörrarna är låsta och vi är nästan i trygghet då vatten omkring fortet helt plötsligt börjar stiga. tänk er lite titanic. vi "kutar" vidare uppåt men vattnet och de tio tusen människorna flyter med.
min kompanjon i drömmen har en spetsig mustasch och en sabel som han lyckas peta bort folk från fönstrena med men helt plötsligt är det en haj och en ko inne i fortet. hajen börjar stånga kon som sparkar tillbaka men eftersom vattnet skiljer de två djuren så väljer hajen att hoppa och käka upp halva kon. i taket (kon hängde visst omkring i en lina) fanns iom. detta bara lille rosas huvud, svans och rygg med blod droppandes från sig kvar.

detta gjorde mig, i min dröm, så rädd att jag måste hamnat i chock för i nästa sekund kastar kompanjonen med sabel mig upp på en pruttande moppe och vi ålar oss sakta men säkert ifrån all fara och där vaknade jag.

läskigt va? som plåster på kossans sår ska jag och emelie ut och lira biljard. skjuta några bollar som jag brukar säga. vi hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar