tisdag 2 augusti 2011

på svensk mark får man solbränna

god morgon! ojoj vad solen skiner.
jag sitter i mitt nya hem, i min nya stad, vid mitt nya bord, framför min gamla dator. malmö.
mitt köksfönster är det finaste jag har för strålarna lyser på den rosa blomman jag införskaffat och mina små pastellfärgade burkar ter sig så rätt där med den flagnande färgen. ehe.

om sisådär 20 minuter ska jag pinna iväg och hämta upp den gamla damcykeln jag köpt och sedan ska jag cykla till loppisen min pappa pratar så gott om. har inte hunnit känna mig det minsta ensam här ännu men det främst för att jag konstant införskaffat saker eller kastat ut gamla ägarens saker från stunden jag kom hit.

jarå. allison kommer till stan ikväll och vi ska ut och vara busiga. har i åtanke att spana in pildamsparken. den är gigantisk och det finns enligt rykten en sjö i mitten. när jag gjort mig tillräckligt hemmastadd här på rosendalsvägen ska jag posta bilder i bloggen och sen kommer besöken bara rulla. hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar