torsdag 18 augusti 2011

ingen väg tillbaka

tjena bloggen! jazz, då var alltså första dagen i resten av mitt liv kommen. ossa!
jag har druckit kaffe i 40 minuter och börjar bli sådär lagom skakig. lyssnar återigen på vit päls och förälskar mig i malmö med hjälp av deras texter. enligt skånetrafiken.se så går min "skolbuss" precis utanför huset och det var ju en röta.
undrar vad man gör på den första skoldagen i resten av ens liv. vet någon?

jag tänker tillbaka på det gamla livet och att jag kommer få en sådandär neon-keps man fick i ettan som man därefter måste ha på sig, sedan ska man skriva sitt namn med fina färger på en lapp och därefter klistra upp lappen på sin plats. sedan ska rektorn prata i aulan och därefter får man gå och snegla på alla nya klassisar innan någon modig jäkel föreslår att alla ska gå styltgång på skolgården där jag sedan ramlar och skrapar knäet och lyckas hålla mig för gråt. ja.
kan ju bara hoppas att första skoldagen är aningens mer "sofistikerad". hehe.

anyway, solen skiner och mitt hår är blött. jag ska torka och sedan ba bär det av in i framtiden. tjaråpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar