onsdag 31 augusti 2011

tretton år och tjugosex minuter

hej bloggen! idag är det mammas dödsdag och som rubriken indikerar på har tretton år och tjugosex minuter hunnit passera sedan hon gick bort. tretton år! det känns märkligt att jag fortsatt kan minnas hennes röst, lukt, ljudet av hennes fotsteg och känslan jag fick när jag kramade henne. jag är glad för att jag minns och jag är glad för att jag delvis är den jag är idag tack vare henne. har redan spekulerat färdigt i var jag skulle befunnit mig idag ifall hon inte hade fått cancer och mina spekulationer leder ingenstans så istället har jag kommit fram till att jag är glad för de elva år vi fick tillsammans, även fast jag kunnat önska att det hade varit fler. någonting annat jag är glad för att jag har världens finaste familj i övrigt och att mammas död garanterat fick oss att komma närmre varandra.

trots att detta är en sorglig historias dag så håller jag mig optimistisk. jag har trallat och pysslat här hemma efter att min skoldag tog slut.

kan berätta att jag köpt en tv som är smalare än min handled och att jag i samma veva passat på att beställa bredband och det där som kallas digital-tv. änsålänge fungerar ingenting men jag ska nog klura ut det då boxen och modemet trillar ner i brevlådan. pratade med min pappa och sa att jag köpt en boxer då jag menade digitalbox. ojoj, skönt att jag inte begick det felet i affären för vem vet vad som hänt när en ihoptryckt hund plötsligt trillar ner i brevlådan då du bara tänkt att ha en mysig hemmakväll framför någon sunkig dokusåpa. hehe.

nu ska jag försöka skriva ihop min läxa i svenska a och efter det står det lite öl i schemat. tiden rullar och vem vet ifall jag också gör det lite senare. vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar