måndag 13 augusti 2007

dinosaurier i sängen

eftersom jag inte uppdaterat min blogg på ett tag vill jag börja med att berätta att min stockholm och norrköpingstid var mycket lyckad.
dock kan jag inte riktigt le tillbaka som jag skulle vilja, då en mycket olycklig information nått familjen zettermans öron och istället vill jag lägga energi på att hålla tummarna för en smärtfri och lycklig utväg ur detta.
denna historia är dock inte något som detta inlägg ska handla om. nej.

för er som inte redan vet det så är jag extremt rädd för insekter och djur.
alla levande animaler utom vår hund skrämmer allt som oftast slag på mig och i natt fick djurrikets vänner fjärilen lust att spela mig ett spratt.
jag vaknade utav en stor brun snuskig fjäril som dunsade mot fönstret i mitt rum.
när den tillslut förstått att fönstret inte var ett alternativ till frihet valde den istället att spänna vingarna och dunka in i mig som i ren panik skriker av skräck och smärta.

fjärilar är så extremt äckliga. en gång satt det en fjäril på våran datorskärm.
den såg ut som en dinosaurie. en snuskig halvhårig gigantisk dinosaurie.
nu tänker ni kanske att jag skojjar, men för er som sett en fjäril i närbild och sedan flygdinosaurierna i jurassic park förstår mig. fjärilar är odjur som borde utrotas från hela universums system och aldrig mer ha tillträde till denna jord.

hur som helst... när jag med nöd och näppe öppnat fönster och fått ut kräket upptäckte jag flygödla nr 2. i min sänghimmel! det betyder att vi typ legat och skedat ända fram tills dagens ljus nådde in till oss och ödlan återigen fick liv ochbara tanken ger mig rysningar. fy fan för alla insekter, kryp och andra levande varelser. det är så att jag vill gråta.


bittert kämpar jag trots alla faror och om en vecka är jag i paris.
jag är så jäkla rädd. mitt hjärta slår dubbla slag dygnet runt och en konstant illamående har satt mig i min strupe.
det är alla franska filmers fel. jag har under min semester passat på att se filmer inspelade och med handling i paris och nu börjar jag sakta få ångra mitt filmintresse..hjälp mig? eh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar