fredag 24 augusti 2007

dubbad television och tyska grisar

efter ett par dagar i paris har jag kommit fram till att jag tycker om det mesta som staden har att erbjuda; mysiga gator, ett vackert sprak, trevliga serveringar, glada men obegripliga manniskor och mangder av hundbajs etc.
drombilden jag haft i mitt huvud visade sig aven vara det riktiga paris.

igar beslutade jag mig for att ta mig bort fran de vanliga straken och istallet bli en med turisterna.
efter en stunds tvekan vagade jag mig ner i underjorden och lyckades hoppa pa metron. till min lattnad fann jag tunnelbanesystemet har likt det i stockholm och vi blev vanner utan nagra storre dispyter. jag trixade mig fram mellan tunnlarna och vips sa ser jag eiffeltornet sticka fram bakom nagra husfasader.
beslutsam om att na mitt mal lyckas jag prejja ner femton gronkladda spanjorer och jag star antligen sida vid sida med denna attraktion som arligen lockar sa manga danskar.

eiffeltornet som beryktats sa gott blev for mig lite utav en besvikelse.
en brun stalpinne i 3-d format ar numera min syn pa skapelsen. kanske far jag en annan bild nar jag om tjugo ar tagit mig igenom kon och faktiskt ocksa kan njuta av utsikten fran denna stalklump, men med mitt talamod tror jag aldrig detta kommer ske.

igarkvall var tanken att jag skulle sitta barnvakt at de tre sma liv som jag numera ska umgas dagligen med.
tre blev fem nar tva tyska grisbarn helt plotsligt ska vara med i leken.
jag har aldrig hyst ett storre agg mot varesig tyskar eller grisar men efter gardagens kvall offrar jag garna ett lillfinger eller tva for att slippa vara med om scenario "tysk gris" igen.
stammande gurgelljud, klumpiga dansupptradanden och sju hela kycklingar ar nyckelord jag kan beskriva kvallen med. sa illa var det.

tillslut slapp jag iallafall plagan da alla barn somnade och jag fick istallet chansen att njuta utav snitsiga skonhetsoperationer i ett dubbat nip/tuck.
att se christians lappar rora sig till en hes fransk mansrost ar ingenting man upplever varje dag sa jag ar nojd med gardagen trots grona spanjorer och forskrackliga grisar.

1 kommentar:

  1. Hahaha, tyska grisar går bort. Jag är i Ranis nu, det är soft. Träffade Krisse direkt när jag kom typ, och en tjej som gått i min systers klass så det verkar soft. /Johan

    SvaraRadera