tisdag 13 november 2007

deadlines och snusk

sa har man alltsa ohyra i sitt hem.
senast igar kom den lilla musen krypande in under min dorrspringa och jag ar pa gransen till ett nervost sammanbrott.
vet verkligen inte hur jag ska hantera att jag numera har en sambo som piper och sprider radsla omkring sig.
nar vi senast sags borjade jag skrika pa hjalp och tvingades desperat fly nar ingen sadan kom. jag vagade inte ens nudda golvet och tog hjalp av min diskbank och barstol for att komma ut.

moss och rattor ger mig kalla karar langst hela kroppen och jag kanner mig smutsigare an granden i gambetta med en liten gnagare innanfor mina dorrar.

igar var min egentliga deadline for uppsagning ocksa, men nar jag kom hem till familjen for att erkanna sa lag alla och sov. en del av mig pustade ut medan en annan besviket vecklade ut baddsoffan for att aven jag skulle fa trada in i somnens rike.

jag besvaras av att skjuta upp saker och ikvall maste jag verkligen trada fram ur morkret och sta for mig sjalv och mina kanslor jag har over ett fortsatt arbete for och med sasmayoux. det kommer visserligen aldrig handa, jag har en nodlogn om att jag blivit antagen till en svirig skola och tankte anvanda mig av den. framst for att jag inte vill sara dem genom att saga att jag inte trivs och att deras ungar ger mig psykbryt.

hur som helst, idag ar det tisdag och aterigen strejk i paris. denna gang beraknas den hallas uppe i tva veckor. tunnelbanor, postkontor, bussar och larare staller upp och vi parisare ar nastan domda till doden i och med detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar