tisdag 20 november 2007

i juletider

pa sondag ar det forsta advent om jag minns ratt.
jag hade tankt att plocka fram en pase saffran och stalla till med julbak i sveriges ara. familjen har varken smakat riktiga pepparkakor eller lussebullar och vem ar ratt person att introducera dem for dessa delikatesser, om inte jag?

mossen springer frotfarande omkring pa mitt golv och imorgon tankte jag smyga dit med stora mangder rattgift som kommer fa de dar sma javlarna att springa till sin dod.
det kanske later aningens brutalt och psykopatiskt att jag faktiskt kommer njuta av vetskapen om hur de stackars varelsernas inre delar frats samman, fast nej, de plagar mig sa brutalt med sin narvaro sa jag finner det inte mer an ratt.

idag ar det aterigen dags for mig att besoka marknaden. det ar en regelbunden syssla jag har och sahar i regn och rusk kanns det extremt motbjudande att tvingas ut i blast.
paris ar aterigen i strejk och jag ar hemma med manon som inte har nagon skola att ga till.
om en vecka eller tva tankte jag skriva ihop ett summa summarum over min tid har. jag tror nagonstans man behover recencera allt man gor eller ar med om. det gor att man far en battre bild och har lattare att minnas.

nu sitter jag hos familjen och lyssnar pa last.fm radio och jag ska innan marknade njuta av en kopp kaffe och en cigarett tillsammans med en god van i telefonluren.
vem kan det bli? det vet bara du som svarar.

2 kommentarer:

  1. Nu är det nog ganska precis ett år sedan som du och jag bakade lussebullar i Pymonts kök! :)

    SvaraRadera
  2. åh om du inte hört soko måste du göra det. den här är så galet bra. äkta siri stil:
    http://www.youtube.com/watch?v=25AsfkriHQc&feature=related

    SvaraRadera