fredag 9 november 2007

fåtalet av fler möjligar

okej, detta är första (och förmodligen sista) gången jag fyllebloggar!
efter flertalet glas vin kan jag erkänna att jag är berusad och dessutom mer än missnöjd med nuvarande situation.
ifall mina arbetstider varit annorlunda kanske jag haft en annan åsikt, fast just nu jobbar jag på att faca sanningen så gott det går.. jag startar jobbet vid 08.00 idag/inatt/imorgon!

i vanliga fall är morgnar bland det värsta jag vet.
jag tvingas halvsova igenom en timmes skrikande alarm för att tillslut lyckas få på mig kläderna tre minuter innan jag lämnar mitt hem. med alkohol i blodet blir smärtan dubbelt så stor och jag måste nätintill spränga av mig armar och ben för att överhuvudtaget kunna stiga upp från min ljuvliga säng och det varma täcket..

jag vill inte jobba och skulle hellre föredra att få hänga med min kusin som faktiskt är i staden och landet, men nu är detta inte ett alternativ. som tur är har jag vällvilliga vänner som istälet visar honom runt och jag borde kanske vara mer tacksam över att jag åmindstonde får fem timmars sömn inatt.. ja, jag är och ska vara tacksam så nu slipper ni fylesiri för denna gång!
tjipp och godnatt!

1 kommentar: