fredag 16 november 2007

vintervader

kylan ar kommen och inatt var det fem minusgrader.
jag gar konstant runt och vantar och hoppas pa sno men det ser dott ut pa nederbordsfronten. jag vill aka pulka och skridskor fast utan sno och is ar det ganska omojligt.

ar iallafall uppsagt nu. men bultande hjarta och darrande rost deklarerade jag min avgang och mamman verkade ta det hela ok.
det ska bli skont att komma hem till sverige ett tag och det ska bli skont att aka till norge och styra upp min ekonomi.

funderade pa vad jag helst av allt vill gora i sommar och da kom jag pa att ny verkligen lockar. jag vill glida omkring pa manhattan och dricka kaffe i central park och bara vara pa en plats dar allt kanns nytt och inte gammeldags.
formodligen ar det allt uraldrigt som klaffar mellan mig och paris. jag alskar det antika och alla vackra hus, byggnader osv. men samtidigt far jag en deppig kansla i kroppen och tiden kanns som att den varken gar fram eller bakat.

1 kommentar:

  1. who hoo vi får åka pulka och kanske lite stjärtlapp vid jul, det vore härlgit! tomtefar får banne mig komma med lite snö.
    hur gåre med råttorna? har du blivit vän med dom nu?
    vem är du in relationship med? raffe??!! hihiiihoo

    SvaraRadera