tisdag 6 november 2007

lat dem aka ponny sa blir allt bra

ater tillbaka till vardagen dar jag brakar med trilskiga ungar.
spenderade halva morgonen i soffan med en filt uppdragen till oronen samtidigt som barnen tjafsade over vems tur det var att spela barbiespelet pa datorn.
manon vann. det gor hon alltid, men jag ar helt ointresserad av vem som egentligen borde fa spela och vem som egentligen slog vem forst. om de nu ska braka sa haller jag mig pa langt avstand och trostar ingen med tarar i ogonen.
hjartlost kan tyckas fast det bryr jag mig inte om. ifall dessa barn i normala fall varit helt harmlosa sa kanske jag tagit parti for den svagare parten fast i det har fallet finns ingen svagare part, alla tre ar djavulskids sa de far faktiskt skylla sig sjalva!
lovade att ta med dem pa ponnyridning idag.
allt for att slippa tjafs och duster for om jag hor mer brak idag sa ramlar nog mina oron av.

sen sa borjar julen narma sig med raska steg. man kan kopa tomtar och tomtedrakter i varje stor allroundbutik och jag langtar tills dagen jag hoppar pa planet som tar mig hem till mitt alskade hemland dar jag ska fira jul.
visserligen firas julen inte sa ordentligt i min familj vilket jag bara anser vara skont. jag ar anda forstor for paket och julgran och det jag egentligen ser fram emot ar att traffa min familj och alla vanner darhemma!

det ar lustigt att man kan vara sa langt borta men samtidigt sa nara hem. en annan lustig grej ar att jag bara varit i sverige tva kortare perioder pa snart ett och ett halvt ar.
en tredje lustig grej ar att boy omega spelar gratis pa fleche d'or pa mandag och den fjarde lustiga grejen ar nog att jag redan har lyckats uppdatera denna blogg tre ganger under november manad. heja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar