lördag 22 december 2007

bland flygande hästar och hårda nötter

två inlägg på en och samma dag är inte vad du normalt borde räkna av mig men helt plötsligt fick jag ett stort behov av att skriva mer än vad jag vanligtvis gör, så varsågod!

ikväll har delar av familjen z spelat yatzy och nu sitter jag och lyssnar på fiona apple och tänker på kommande samt tidigare år i mitt liv och vad som kan ha format den som bor i mig idag. det finns så mycket jag har gjort som skulle kunna gjorts annorlunda och hur hade detta då påverkat mitt liv ifall mina handlanden inte sett likadana ut som de nu gör?
jag vill kunna spå i tid och få ett hum om vad jag har att vänta samtidigt som jag älskar dessa svarslösa fram och dåtidsspekulationer.

ifall jag aldrig flyttat till london hade jag aldrig köpt en plattång och om jag aldrig flyttat till paris hade jag aldrig trampat på plattången som jag inte haft ifall jag bott kvar i sverige hela tiden.
hade det varit bra eller dåligt att stanna här? både och måste jag säga. resultatet i mitt runtflyttande har varit till stor glädje flertalet gånger men jag har också fått en halvtrasig fot eftersom plattången nu valde att tränga igenom skinn och strumpa och efterlämna ett blödande sår och ett blått blåmärke samt en ständigt smärta.
det jag försöker komma fram till med tidigare text är att jag behöver sympati då det verkligen är synd om mig och min fot.

jag måste någongång ha trampat på en oturssten för mina fötter tycks alltid lida av en eller annan åkomma..
i höst har jag klämt min ena lilltå, fått en kilklack djupt nertrampad på "överfoten" och över det så har jag trampat snett några gånger förutom det fotsår jag nu lider av.
förra hösten vrickade jag foten så illa att jag inte kunde gå på två dagar och en gång fick jag en spik i stortån som resulterat i en delad stortånagel som fortfarande delar sig. hoppas jag trampar på en tursten någongång och vinner tusen par snygga skor.

imorgon kommer simon och sofia hit och jag har förberett juldagsplanering och hårfärgande.
sen kanske man borde plocka ögonbrynen också, annars ser jag snart ut som rövaren borka ovanför ögonen och det är ju ingenting man direkt vill!
nu ska jag sjävlstudera via wikipedia och bilden nedan symboliserar årets juldagsfirande. vi hörs igen när jag har lärt mig nåt nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar