onsdag 5 december 2007

nar boklusen kom tillbaka

bokmalen inom mig ar aterfodd och jag har hamnat i en period da jag inte gor mycket annat an att sluka bok efter bok.
pa fem dagar har jag svalt en islandsk deckare, en amerikans dramathriller och nina salomins "ok, amen" (den sistnamnda en forovrigt mycket bra och informativ bok)
nu ar jag inne pa sista sidorna i jane austens pride and prejudice och har redan borjat spana igenom min samling pocketbocker efter nat nytt att satta tanderna i.
eftersom jag har alkoholbreak maste jag sysselsatta mig med annat och ibland ar en god bok det basta som finns.

sedan borde jag val fortsatta utrensningen av prylar ocksa. har redan borjat gallra ut diverse klader och skor jag inte langre anvander och denna sortering har visat sig mycket svarare an vad jag till en borjan trott att den skulle bli.
i london kopte jag en stor vaska for att fa med mig allt hit men da jag enbart far ha med med 25 kg pa flyget sa maste jag dessvarre gora vissa urval och gallra saker som inte ligger sked med mitt hjarta.

har borjat summera min tid har och den kanns nastan lite overklig.
jag angrar aldrig att jag akte hit men av nagon anledning gar jag runt med en kansla om att min tid har egentligen varit ganska sa vardelos.

har visserligen traffat och sett saker som inte varit till besvikelse och visst har jag lart mig grejer jag inte skulle lart mig nagon annanstans (tex. att man bara lar sig franska av att ligga med manga fransman och att tetravin ar strangt forbjudet ifall mani nte vill framstalla sig som den varsta och fattigaste alkolisten)
synd att jag inte larde mig franska bara ehe. jag tror jag kommer lamna paris med blandade kanslor och nasta gang jag kommer hit hoppas jag aven jag finner det romantiska jag hade i mina drommar nar jag akte hit.

nu ar det redan december och om en manad ar det 2008. jag ser fram emot nya aventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar