måndag 10 december 2007

spoken och nattvandrare

igar nar jag lag pa min soffa och vilade ogonen skedde en ytterst marklig sak.
helt plotsligt borjade min vattenkokare bubbla och puttra och nar jag da gick fram for att utforska det hela sa markte jag att vattenkokaren var paslagen, vilket den inte var nar jag lade mig i soffan.
det betyder alltsa att nagon tryckt pa strombrytaren under tiden mina ogon lag i vila.
jag var hela tiden i tron om att jag var ensam i mitt hem men den enda forklaringen till att vattenkokaren var paslagen var att jag alltsa hade besok. av ett spoke.
nar mossen ar borta sa hoppar istallet de doda fram for att brygga te i min boning.
kanske ar det dessa andar som skramt bort skadedjuren. jag borde vara tacksam men detta ar i princip lika kusligt som att ha ett gang rattor i sangen.

ne, nu ska jag inte skramma upp mig sjalv (och er) i onodan. forhoppningsvis ar det en ashet mansvaldnad som smyger omkring pa mina marker och ifall han nagon dag skulle visa sig kanske vi blir galet kara och gifter oss. jag tror och hoppas pa det.

har spenderat kvallen som barnvakt. lisa knatade runt i somnen och var riktigt gullig. hon bluddrade nat om nat och sag ut som en liten katt. det kommer nog bli aningens trakigt att lamna detta men nu nar amie faktiskt ska ta over mitt jobb har jag desto storre anledning att komma hit och halsa pa snart igen.

sen maste jag ocksa saga att mina new york-drommar vaxer sig storre och i fredags traffade jag en av stadens egentliga invanare pa truskel. vi bytte namn och ska bli facebookvanner och kanske kan jag lyckats poola till mig ett gratis boende ifall jag nagon gang kommer ha ekonomin att aka dit!
det vore gott och tank ifall man skulle fa for sig att flytta dit for ett ar efter att gymnasiestudierna ar avklarade. det tal att tankas pa.
och det ska jag gora. jag ska dromma om mig och new york och lite ska jag dromma om min och emelies ol och pulkakvall nasta helg. det blir kalas!

1 kommentar:

  1. oh, roligt med en som läser min blogg :)

    new york låter helt klart intressant! vi får se hur läget ligger då, det är ju ett tag kvar.. men jag lär ju vara klar med allt mitt här i norrköping då :)

    SvaraRadera