fredag 28 december 2007

med myror i kroppen

ok, nu har min parisångest börjat komma ikapp.
pratade med amie som är laddar för att ta över mitt jobb och jag känner nästan ett sting av avund.
jag tycker ju bra om paris och jag kommer dessutom inte kunna umgås med alexandra så som jag vill.
det är svårt. nu vill jag tillbaka och strosa rue saint maur fram och tillbaka samtidigt som jag bär en niokronors vinflaska i handen.inte att jag vill vingla omkring där på min gata med en öppen flaska samtidigt som jag svär bitskt åt alla förbipasserade, nej jag vill knata till gubbens tjorre, köpa vinet och knalla hem till min lägenhet som jag delade med ett gäng möss och brad pitt.

synd att man saknar allt man inte har.
norge blir kul på sätt och vis men efter att ha bott i några av europas största städer i ett och ett halvt år så känns det faktiskt aningens deppigt att flytta till en stad mindre än norrköping, i norge dessutom.
inget truskel en tisdagkväll och inget fleche d'or en torsdags afton.
inga promenader i spöregn till opera och inga fransktalande mörka män.
jag antar att jag överlever fast det kommer vara med ett hål av saknad i mitt hjärta.

hursomhelst, linnea är gullig och har lånat ut sin lägenhet till mig och ikväll ska jag förtära alkohol med balle, jesper, emelie och dessutom ska jag styra upp med tottsi senare. jag är tagg!

2 kommentarer:

  1. Well, om jag överlever i en by med 131 invånare efter ett år i en stad med typ 8 miljoner så kommer du nog klara det galant i Stavanger! :D

    SvaraRadera
  2. du fixar det nog ska du se, du har ju syrran där också och sånt brukar ju underlätta!

    ta väl hand om min lägenhet ;)

    SvaraRadera