lördag 22 december 2007

glögg eller den sista kungen

okej, nu är jag alltså hemma i sverige igen.
planet var försenat och jag fick lock i öronen fast resan gick i övrigt som smort.
det känns märkligt. kontrasten mellan stad och landsbygd blev större än vad jag trott och nu finns inga alternativ till annat än att stanna inomhus då det enda runt omkring mig är lerig dimmig skog.
ska rota fram titanic ur någon låda ikväll och barrikera mig framför dumburken för att njuta av jack dawson och ett sjunkande skepp.

det senaste halvåret har jag endast druckit sliskigt snabbkaffe från diverse lågprisbutiker. efter ett tag vänjer man sig fast jag har ändå saknat kaffebryggaren såsom jag saknat min familj och mina vänner de gånger vi gått skilda vägar.
nu har jag druckit mänger med kaffe, surplat julmust som ett barn och käkat vegetarisk samt köttlig lasagne.
det är skönt att vara hemma. fick ett nagellack och nåt svirigt läppglans av den franska familjen i julklapp och kanske tänkte jag piffa upp mig en aningens inför mötet med min kärlek jack.

någongång inatt måste jag ha svalt ett sandpapper för min hals är rispig som en oslipad träbänk och jag hostar så att jag kvävs. jag har skillsen att bli sjuk varje gång jag far hem men nu är det ok för jag är egentligen bara upp för att chilla anyway.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar