tisdag 6 maj 2008

den flinka jäntan

idag kom jag prick i tid till jobbet, snabbade mig på som satan och var färdig redan halv tolv. nu har jag fem timmars kvalitetstid med mig själv i mitt rum. jag och jag själv tänkte packa, lyssna på musik, kanske klippa naglarna och i övrigt bara softa. efter det är det jobb igen, fast i och med mitt raska ryck tidigare blir denna arbetsdag bara tio timmar. man ba woho, typ.
sedan åker jag. helst skulle jag åka redan nu, i mina smutsiga arbetskläder och opackad bag. ha med den feta plånkan på nåt tryggt ställe och bara skippa resten av mina obligations. men ne, det ska jag inte. mitt hår är way to dirty och mina naglar är allt för långa. jag får vänta tills klockan blir 06.00 och sedan ger jag mig iväg.

tror kanske föresten att min blogg har fått ta del av ganska mycket bitterhet.
jag är verkligen inte bitter om någon tror det. att jag jobbar 70 timmar i veckan är helt mitt eget val och då jag jobbar har jag faktiskt kul också. sen efter jobbet, då man går hem till det stökiga hemmet och det livlösa internetet, det är då all ångest och trötthet tar plats och jag förvandlas till en gnällig hagga.ska sluta med det, eller så slutar jag med internet. internet är nåt man pysslade med år 2005, nu är det iphones som gäller.

aja, ska powernappa lite nu. en rolig grej är att vincent lyssnar på ken ring.
ken ring spelar här den 24 maj. man ba coolt, måste dit!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar