söndag 11 maj 2008

återfödda idioter

hej blogg. hjälp vilken ångest jag har. här kommer man hem, blir full och arg, sabbar saker och beter sig allmänt som en idiot. systembolaget borde banna mig och jag ska nog aldrig skuva av korken på en flaska rött igen.
försöker intala mig själv att det inte är så farligt, tiden läker alla sår osv, men det verkar inte bita på mig.
egentligen är det väl inte så farligt. jag menar, vem blir inte full som en fjortonåring ibland, fylleringer, spyr, gråter? alla. jag är inte ensam. det finns andra som kan sympatisera med mig. tiden läker alla sår.

fötillfället sitter jag hemma i valdemarsvik och skriver. världens bästa söndagsrehab. har hånglat med hunden, käkat melon och rullat cigaretter. sverigevisiten har gått snabbt, jag har det bra här men börjar väl bli aningens rastlös och ser faktiskt fram emot att komma tillbaka till stavanger och slita häcken av mig. det är för mycket dramatik i sverige. (ok, jag skapar för myclet dramatik när jag är här) men ja, norge here i come again! plus att det ska bli så roligt att träffa loke, sofia och malin igen. jag saknar mina fina vänner när vi är åtskilda. känns dumt att inte nämna allison (eller amy, linda och pernilla) fast hon har ju faktiskt flyttat ifrån oss. det är hårt och jag kommer sakna hennes hästsvans och glada humör.

i övrigt har jag varit på skolintervju och fått för mig att jag gjorde en hundrapoängare i lärarnas ögon. ser fram emot att börja lära mig svåra ord och ettans multiplikationstabell igen. hotellet i nevvan är bokat, jag har fått hänga med min familj och mina vänner och ja, egentligen är jag nöjd. funderar på att klippa gräsmattan för att gosa till situationen ytterliggare. solen skiner, jag har fixat bondbränna och ser ut som en cracky tiggarkärring. man får ta vara på de fina stunderna i livet alltså.

imorgon hoppar jag och emelie på tåget och jag stämplar in här när jag är tillbaka i vardagen. bilder utlovas och ifall ni har tur skriver jag en recension på boken svenne av per nilsson, som jag förtillfället har fått turen att lägga vantarna på. alla goda ting har dessvärre ett slut men jag ser framtiden med ljus blick och tar vara på det som är nu. hejhej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar