onsdag 14 maj 2008

skagenbageriet med vänliga tanter

god afton, jag är back in buisness! igår var jag extremt driftig, fixade viktiga prylar, arbetade på phille och njöt av att vara tillbaka. det känns fint och jag har ingen ångest längre. inte på ett endaste ynka plan. jag är bara nöjd med mitt liv förtillfället och har istället lärt mig att jag inte ska utsätta mig mer för det som skapar tryckt stämning. att sätta sig i en båt som man vet kommer sjunka (delvis för att jag styr den in i helvetet, men ändå) är både naivt och jäkligt onödigt så hedanefter ska jag ägna mig åt de andra viktiga sakerna jag har i livet och lämna havscruisade till tillfällen då jag vill leva farligt igen. menlösa dispyter skapade pga. ovisshet är bland det mest onödiga som finns, så nej tack. aningens trist, men helt ok, jag tror vi kan vara vänner någon gång.

vidare.. började på det nya jobbet idag. det var mysigt och luktade tant. genomsnittsåldern på mina kunder är 65, men jag tror jag ska trivas. visserligen har jag en obotbar skräck för gamlingar, men när de är på café så hoppas jag att de åtminstonde har vett att bespara mig sina historier om liggsår och slemhosta.
detta ställe är dessutom något finare. damerna och de äldre herrarna är uppklädda och lite fnissiga och ifall levnadsår inte skulle sätta åldern på en människa så skulle jag tippa på att en bunt sjuttonåringar fikade hos mig istället.

nu ska jag njuta av min iskaffe, efter det nån rugigt bra film och sedan är det läggdags för min del. tågresan hit var lång, gårdagen blev sen och jag var uppe/ska upp i ottan. jag vill väl och hoppas på det bästa för allas del.

-

när jag precis postat detta inlägg fick jag upplysningar om att e.coli flyter omkring i stavangers vattenkranar. storhaug, där vi bor, är det utsatta området och vi får absolut inte förtära vatten som inte kokats upp innan. jahaja, det var ju fint.

http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/article639631.ece

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar