måndag 5 maj 2008

ingenting direkt

jag har tappat lusten till att leka med ord, glömt hur man formulerar sig och dessutom börjat stava svenska på norska. allting går åt helvete känns det som. jag är trött på jobb, trött på norge, trött på att shoppa, trött på allt. allison åker härifrån på lördag och kommer inte tillbaka. desperat har jag försökt byta bort mitt kvällspass för att vi ska kunna umgås en sista kväll, men inget napp på kroken så jag antar att jag får dra på mig arbetskläderna och smila även ikväll.

jag har inte varit ledig en endaste dag på över en månad. i över trettio dagar har jag jobbat utan en ynka sovmorgon och dessutom har jag jobbat dubbelt, 13 timmar per dag, fem dagar i rad nu. min tågresa på onsdag kommer bli kort och bekväm för jag kommer nog sova hela vägen. aja, om de dryga två månaderna är jag iaf i nevvan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar