fredag 16 maj 2008

sjuttonde maj

ja, så är det alltså norges nationaldag imorgon! folk shoppar maniskt landets flagga och diverse blåsinstrument för att kunna vara med i firandet så som man ska. landsdressen hänger struken i garderoben sedan en månad tillbaka och nu har alla förhoppningsvis övat in de där stegen som de får nytta av imorgon, då hela norge marcherar i takt till de inköpta trumpeterna.
samma hysteri som i påskas, och jag förstår inte hur de orkar göra detta år efter år. norrmännen är ett sjukt folkslag, det är allt jag har att säga.

nu ska jag sova middag innan jag arbetar pass två för dagen. här finns det ingen tid för nöjen eller nationaldressar inte. hejhej!

1 kommentar:

  1. å sirpi! jag saknar dig så mycket! har du varit i norrköping nyligen? du skulle meddelat mig :( ska du plugga här i höst? oj vad jag hoppas på det :)

    SvaraRadera