tisdag 28 december 2010

han som inte är rädd längre

hej blogg! om en liten stund hade jag tänkt att kila ner till platekompaniet för att byta "free willy 4" mot gamla rekorderliga "free willy". köpte sistnämnda film för x antal månader sedan men när jag entusiastiskt skulle glo på rullen visade det sig att någon inkompentent säljare lagt i förstnämnda film istället och jag kunde inte få leka nostalgisk. man ba whutt?

när vi ändå nämner valar kan jag passa på att säga att jag såg "the cove" för några dagar sedan. om ni inte redan sett den så kan jag starkt rekommendera denna traumatiska dokumentär. filmen handlar om hemskheter såsom delfinslakt i snuskiga mängder, kvicksilver-sjukan och en snubbe som vill göra världen till en bättre plats för delfiner. jag blev tagen och har sedan dess googlat både det ena och andra. det finns så många saker jag fortfarande är ovetandes om och det stör mig. jag vill kunna allt om allt och såsom snubben också göra världen till en bättre plats för delfiner (och för människor). kanske dags att sätta igång? hepp! vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar