onsdag 1 december 2010

nya saker, generellt

hej blogg! jag har köpt ett par dr martens. de kostade ynka 600 spänn och nu är jag varm om fötterna. jag har även köpt tre nya jackor. en är varm, en är medel och en är kall. skönt. ikväll satt vi på carmen och hinkade veckans öl tills vi kom på att vi ville vinna pengar på flippermaskinen eller vad det nu heter. när jag skulle stoppa i en femma kom random alkiskärring fram och började gorma en massa strunt. hon tyckte att jag skulle fatta att maskinen var upptagen fast än att ingen satt vid den.

eftersom kvinnans påhopp var helt ologiskt (egentligen) så började jag tjafsa tillbaka då sa hon till vakten som ba: "jamen det fattaruväl, alkisgubben äger ju den där maskinen" eller nåt i stil med det. whutt? skönt att man inte är alkis eller hänger på carmen särskilt ofta alltså, då hade det säkert blivit bråk på riktigt och jag hade stått och predikat om att flippermaskinerna inte går att paxa. ehe.

nu ska vi dricka te, se på reklam och sova. det är fjorton minus i stockholm. skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar