torsdag 16 december 2010

dagen då snön och jag kom tillbaka

hej blogg! det har varit dött här en liten stund och det för att jag har nog mest inte haft lust att skriva någonting.
i lördags firade vi isak hemma hos soffan och arild. efter det landmark och slutligen efterfest i vår boning. jag hade brottningsmatch med en utav bröderna wenner och blåmärken pryder fortsatt min arma kropp.
minns att grannen kom ner och ville ringa polisen, jag bad henne, enligt rykten, att dra åt helvete. förmodligen gjorde hon även så för sedan dess har ingen klagan från grannar bankat på. aj.

veckan som därefter gått har varit lugn. viktor hann åka hem, jag hann tillbaka till vardagen där jag är trevlig mot grannar och inte har efterfest till halv sju. schönt.

sitter i skrivande stund och avnjuter min första lediga dag på länge, då jag inte är bakfull. tänkte att jag skulle vakna pigg och fräsh som en lärka men istället känner jag mig aningens febrig och grå. kaffet piggar dock upp som det ska och jag har redan hunnit duscha och käka en banan. funderar på att ta mig en redig långpromenad, kanske köpa en ful plastgran på clas ohlson och därefter julstäda och pynta vår boning i rosa plastgrejer plus gran. eventuellt har weekday fått in vintage och då är inte jag sen med att dra mitt kort!

anyway, produktivt du sa, produktiv jag skall va. yippi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar