onsdag 22 december 2010

julklappar till de som verkligen behöver dem

hej blogg! igår köpte jag den där resan till tokyo och yezbox det är helt sant! den trettionde mars hoppar jag och dalenda på ett air france hela vägen till japan. kan ju bara önska att planet inte tar omvägen förbi nåt svart hål men om allt går enligt våra planer så kommer vi härja fritt bland tv-spel och blommande körsbärsträd i hela två veckor. vilken hit!
emil har varit schysst och låter oss tvinga honom att leka husvärd men som tur är ska han få valuta för besöket. jag har nämligen en näve brittiska pund jag vill bli av med. skoja, vi ska städa och laga mat. bjuda på sake ur kastrullock och vara helhusliga och gosiga hela resan. kul för oss, kul för han.

om en stund ska jag slänga på mig kläder och knata till jobbet igenom snöstormen som härjar utanför mitt fönster. jag blir alltid lite irriterad när det snöar, mest för att jag någonstans tänker att vintern borde varit överstökad för länge sedan men sedan kommer jag på att det inte ens varit julafton ännu och att man faktiskt fortfarande kan streama julkalendern på svt-play.
jag får väl helt enkelt bara hålla ut vintern i några månader till och nu har jag någonting att verkligen se fram emot.

flertalet av mina vänner har vid detta laget lämnat staden för att vara med sina familjer och på julafton så är det bara jag och simon som kommer sitta här ensamma med varsin tallrik dåligt stekta köttbullar. uhlala. kanske korkar vi upp den där cavan som står och samlar damm i mitt skåp, skålar för att jesus är ett påhitt för att sedan glo på "kan du vissla johanna" om vår svenska television har hjärta nog att lägga ut den på internet. nu vill min hårtork bli varm men vi hörs sen, fåh shå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar