måndag 27 december 2010

som blues skulle ha sagt

tjena blogg! på lördag är det nytt år och det börjar alltså bli dags för de där nyårslöftena. i normala fall brukar jag inte sätta upp några regler, jag är ju herre över min egen kropp och tycker mig vara berättigad det jag vill, när jag vill det. dock har min arma lever börjat skrumpna så regel nummer ett får lyda följande: alkohol max sex gånger i månaden! förutsatt att jag inte är på semester. det låter väl rimligt?
jag får typ skaffa ett "fyra i rad-spel" och lägga i en liten plupp för var gång jag krökar så att jag inte glömmer av mig.

regel nummer två har på sätt och vis med regel nummer ett att göra. vad ska jag sysselsätta mig med när jag inte dricker öl? jo; en pojkvän! regel nummer två lyder såhär: skaffa en man som vill göra allt knasigt man kan göra i världen (förutom att "parta loss" då). jo. ja, så får det bli.

hur hittar man en pojkvän som inte vill "parta loss"? det känns ju som att var och varannan snubbe jag vet om i den här staden lider av samma "skrumpleverproblem" som mig så det mest förnuftiga alternativet vore att hitta en dude som typ är lite sådär frikyrklig eller någon som tänker i samma radikala banor som mig. alla tips är hjärtligt välkomna. är du själv intresserad så skicka en ansökan med namn, nummer, ålder och favoritband till siri.zetterman@gmail.com! märk mailet med "ansökan till att bli din rekorderliga man år 2011"
för er som vill veta mer om mig så kan jag berätta att mina huvudintressen involverar resor, kaffe, matlagning, musik, kläder, film, litteratur, att cykla och att plonka på udda instrument. kom igen, jag vill ha mail!

tillbaka till nyårslöftena.. regel nummer tre går ut på att jag ska sluta vara bakklok. jag ska tänka före jag handlar, visa större respekt för mina nuvarande och blivande medmänniskor, sluta göra dumma saker och ifall det skulle inträffa en dumdristighet skall jag isåfall be om ursäkt och samtidigt mena det. regel nummer tre följer jag väl till 98% redan nu, men det är aldrig fel att påminna sig själv.

yup, that's about it. kanske slutar jag röka också men det är ingenting jag vill lova. aja. dags att slafa, imorgon väntar en ny spännande dag. ehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar