torsdag 28 juni 2007

att hantera rastloshet

jag ar sa extremt rastlos.
klockan ar nu ett pa natten, engelsk tid. egentligen borde jag sova, men min hjarna ar for uppstyrd och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.
darfor bloggar jag.
har fatt ytterligare svar fran familjen i frankrike. de ar fortsatt intresserade och imorgon far jag formodligen svar pa ifall jobbet ar mitt eller ej. chanserna ser goda ut.

ibland kan jag alska min spontanitet. som nu tillexempel.
forhoppningsvis forverkligar jag en livsdrom innan julis slut.
samtidigt som jag ibland ocksa gor saker utan att riktigt tanka igenom dem.
typ hela "sumpa taka grejen".
det ar over and off, (har myntas nya uttryck) och jag vet inte riktigt hur jag ska tanka eller tycka om saken.
jag ar inte kar i han och jag intalar mig sjalv att jag gjort ratt, men ja, jag vet faktiskt inte.

hela grejen med livet ar ganska klurigt, da man i princip aldrig kan veta ifall beslutet man tagit var det ratta.
jag hoppas iallafall pa att jag ar en "rattbeslutare" livet ut.

idag kopte jag foresten tva kortlekar och fem sma block och fem sma tarningar och jag ska ta mig ett parti yatzy i min ensamhet innan jag ska forsoka sova.
imorgon blir det ett varv runt parken igen och jag vatar pa positiva svar.

guten nacht. eller bon nuit, som man sager pa franska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar